Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(11)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(4)
Auleytner Julian (1948- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Kubielski Wiesław
(2)
Barański Marek
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Czerniakiewicz Jan (historyk)
(1)
Czerniakiewicz Monika
(1)
Drynda Danuta
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grzejszczyk Elżbieta
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Kamińska Urszula (pedagogika społeczna)
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Michalak Bartłomiej
(1)
Miś Andrzej (1948- )
(1)
Mysłek Wiesław (1929- )
(1)
Olszewski Lucjan (1937- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Rabczuk Wiktor (1931- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sokołowski Marek (nauki filozoficzne)
(1)
Sokołowski Marek (socjologia)
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Stanek Janusz
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka (1953- )
(1)
Szczurkowska Stefania
(1)
Szczurkowska Stefania. Mobility of Polish students in European universities
(1)
Szymański Andrzej (socjolog)
(1)
Zając Wojciech (1969- )
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łopaciński Mariusz
(1)
Żegnałka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Temat
Pedagogika
(4)
Polityka społeczna
(3)
Bezrobocie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Rodzina
(2)
Agresywność
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Etyka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Partie polityczne
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Personalizm
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Socrates (program)
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Towarzystwo Wiedzy Powszechnej
(1)
Uczucia
(1)
Unia Europejska
(1)
Wcześniak
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wysiedlanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Literatura polska
(1)
Podręczniki
(1)
Reportaż polski
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera wykaz ratyfikowanych przez Polskę konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy.
Bibliogr. s. 275-283. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 304 (1 egz.)
Kaucja: 60,75 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-335.
Fragment wstępu "Edukacja młodego człowieka stanowi nieodmiennie przedmiot troski i żywych dyskusji w różnych środowiskach społecznych, a transformacja polityczna i społeczna, jaką przeszedł nasz kraj nadała tym dyskusjom nowy wymiar. Pytanie, czy współczesna szkoła odpowiada potrzebom życiowym i aspiracjom jednostek, czy służy rozwojowi osobowości człowieka, zdobywaniu kompetencji, powiększaniu szans życiowych każdego uczestnika edukacji jest pytaniem zasadniczym dla oceny kierunku i jakości przemian edukacji.[...] [...] Warunkiem autonomii jednostki, bycia wolnym jest ciągłe uczenie się i rozszerzanie własnych możliwości kontroli poznawczej, tworzenie własnego modelu świata i swoich potrzeb. Czy szkoła uczy młodego człowieka, jak mądrze wykorzystać różnorodność współczesności do tworzenia własnej wyjątkowej osobowości, czy uczy postawy twórczego bycia w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?[...] [...]Odpowiedzi na te pytania nie formułuję na podstawie szeroko zakrojonych badań pedagogicznych, podążam raczej drogą analiz jakościowych, poszukując takich działań nauczycielskich, które mogą spełniać funkcję "tropów" w formułowaniu warunków edukacyjnego wsparcia rozwoju podmiotowości dziecka. [...] [...]Szczególne podziękowania jestem winna recenzentom - Pani Profesor Annie Kowalskiej i Panu Profesorowi Mirosławowi J. Szymańskiemu, których uwagi i komentarze przyczyniły się nie tylko do udoskonalenia książki, ale i do ujrzenia przeze mnie w innym świetle niektórych poruszanych w jej ramach problemów czy brakujących wątków. Są one również intelektualną inspiracją do poszerzenia podjętej problematyki i dalszych poszukiwań badawczych. Dziękuję również za życzliwą i konstruktywną współpracę wszystkim osobom, które z ramienia Wydawnictwa Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie były zaangażowane w przygotowanie tej książki."Prof. dr. hab. Józefa Bałachowicz
Rozdział I * Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności s.13 * 1. Renesans problematyki podmiotowości s. 13 * 2. Zmienność świata jako wyzwanie dla podmiotowego stylu bycia człowieka s.16 * 3. Edukacja wobec potrzeb rozwoju podmiotowego człowieka s.24 * Rozdział II * Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce s.32 * 1. Podmiotowość jako kategoria wielowymiarowa s.32 * 2. Filozoficzne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.37 * 3. Psychologiczne i społeczne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.49 * 4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna s.63 * 5. Pojęcie „podmiotowości” w analizowanych koncepcjach teoretycznych s.84 * Rozdział III * Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka s.92 * 1. Podmiotowość jako psychiczny i kulturowy model adaptacji człowieka w świecie s.92 * 2. Rozwój podmiotowy dziecka w młodszym wieku szkolnym s.99 * 3. Nowoczesny progresywizm a edukacyjne wsparcie rozwoju podmiotowego dziecka s.112 * 4. Dziecko jako podmiot uczący się – konstruujący wiedzę s.121 * 5. Nauczyciel i uczeń w relacjach współkonstruowania doświadczeń podmiotowych s.132 * 6. Teorie indywidualne nauczycieli – wzorce tworzenia praktyki edukacyjnej s.150 * 7. Style pracy nauczyciela a doświadczenia podmiotowe i niepodmiotowe dziecka s.163 * Rozdział IV * Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych s.172 * 1. Założenia badań s.172 * 2. Cele i problemy badań s.180 * 3. Metody badań s.185 * 4. Grupa badawcza s.186 * Rozdział V * Rozdział I * Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności s.13 * 1. Renesans problematyki podmiotowości s. 13 * 2. Zmienność świata jako wyzwanie dla podmiotowego stylu bycia człowieka s.16 * 3. Edukacja wobec potrzeb rozwoju podmiotowego człowieka s.24 * Rozdział II * Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce s.32 * 1. Podmiotowość jako kategoria wielowymiarowa s.32 * 2. Filozoficzne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.37 * 3. Psychologiczne i społeczne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.49 * 4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna s.63 * 5. Pojęcie „podmiotowości” w analizowanych koncepcjach teoretycznych s.84 * Rozdział III * Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka s.92 * 1. Podmiotowość jako psychiczny i kulturowy model adaptacji człowieka w świecie s.92 * 2. Rozwój podmiotowy dziecka w młodszym wieku szkolnym s.99 * 3. Nowoczesny progresywizm a edukacyjne wsparcie rozwoju podmiotowego dziecka s.112 * 4. Dziecko jako podmiot uczący się – konstruujący wiedzę s.121 * 5. Nauczyciel i uczeń w relacjach współkonstruowania doświadczeń podmiotowych s.132 * 6. Teorie indywidualne nauczycieli – wzorce tworzenia praktyki edukacyjnej s.150 * 7. Style pracy nauczyciela a doświadczenia podmiotowe i niepodmiotowe dziecka s.163 * Rozdział IV * Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych s.172 * 1. Założenia badań s.172 * 2. Cele i problemy badań s.180 * 3. Metody badań s.185 * 4. Grupa badawcza s.186 * Rozdział V * Podmiotowość dziecka w teorii nauczycieli las początkowych s.187 * 1. Człowiek i świat jako płaszczyzna odniesienia edukacji początkowej s.188 * 2. Rola ucznia w schematach interpretacyjnych i działaniowych nauczycieli s.198 * 3. Uczniowie z różnymi osiągnięciami szkolnymi w oczach nauczyciela s.212 * Rozdział VI * Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach s.221 * 1. „Mówienie i robienie” w klasie jako źródła doświadczeń podmiotowych i niepodmiotowych uczniów s.222 * 2. Właściwości obserwowanych działań poznawczych o charakterze komunikacyjnym s.229 * 3. Właściwości obserwowanych działań poznawczych o charakterze czynnościowym s.250 * 4. Podmiotowy i niepodmiotowy wymiar działań poznawczych uczniów w badanych klasach s.268 * Rozdział VII * Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów s.280 * 1. Nauczyciel w roli „instruktora klasowego” a podmiotowość uczniów s.281 * 2. Nauczyciel w roli „animatora myślenia” a podmiotowość uczniów s.293 * 3. Nauczyciel w roli „kapelmistrza klasowego” a podmiotowość uczniów s.301
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 33,93 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47778 (1 egz.)
Kaucja: 36,80 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49189 (1 egz.)
Kaucja: 38,40 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 6135 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-184.
WSTĘP: Podobno wystarczy przeczytać kilka książek na dany temat, by zrozumieć, o co chodzi w danej dziedzinie nauki. Trudność polega na tym, które to mają być książki. W wielkiej liczbie prac z dziedziny metodologii, w większym lub mniejszym stopniu, dotyczących nauk społecznych można wskazać - z konieczności - te, które zdaniem autora tej książki mogą pomóc w konstruowaniu własnych rozwiązań metodologicznych w procesie badawczym. Zwracam uwagę na to, jak można zorganizować badania nad stawianymi problemami w naukach społecznych. Od czego zacząć, co jest wcześniejsze w procesie badawczym, a co można wykonać później. Jak się posługiwać literaturą, która dotyczy obranej przez siebie lub zalecanej przez promotora problematyki. Jakiej "natury" jest problem, której z dziedzin nauk społecznych dotyczy, a może dotyczy dwóch, trzech dziedzin, jak np. socjopedagogiczne uwarunkowania zaobserwowanego zjawiska. Czy ma ono uwarunkowania konwergentne czy dywergentne, a może są to psychosomatyczne korelaty internalizacji norm kulturowych itd. W tej pracy można także znaleźć wiele rozwiązań metodologicznych - dotyczących analizy i interpretacji danych empirycznych. Każdej interpretacji danych towarzyszy model. Bez tego nie dałoby się porównywać danych, które z natury są niejednorodne. Oddzielnym problemem jest spojrzenie na istniejące zjawiska w rzeczywistości społecznej, którą tworzą ludzie w licznych skomplikowanych interakcjach. Rezultatem tych interakcji jest dostrzegana przez badającego problematyka badawcza. Niekiedy wystarczy nowe spojrzenie na zjawiska, które żywo przypominają inne już rozpoznane przez naukę. Tak powstała memetyka, podobnie i ekonofizyka jako interesujące obszary ludzkiego poznania. Zadaniem naszym nie jest wgłębianie się w te dziedziny wiedzy. Cel jest skromniejszy: myślenie o zjawiskach w kategoriach metodologicznych, w kategoriach związków pojęć opisujących obserwowane zdarzenia, procesy, fakty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49195 (1 egz.)
Kaucja: 29,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Skrypt dla studentów Podyplomowego Studium Zarządzania Oświatą.
Dobór materiałów i ich konstrukcja zostały pomyślane w ten sposób, by najlepiej służyć jako pomoc kadrze kierowniczej w dostrzeganiu i rozwiązywaniu wielu problemów i tym samym w podejmowaniu możliwie trafnych decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8271, 9319 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Rok szkolny 2009/2010 jest pierwszym rokiem realizowania kolejnej reformy polskiego systemu edukacyjnego. Jednym z istotnych jej elementów jest wprowadzenie od l września 2012 r. przez znowelizowaną ustawę o systemie oświaty obowiązku szkolnego dla dzieci sześcioletnich. Wdrożenie tego obowiązku poprzedzone jest trzyletnim okresem pilotażowym, kiedy w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 o rozpoczęciu edukacji dziecka w wieku sześciu lat będą decydować rodzice w porozumieniu z dyrektorem szkoły. W tym okresie warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły jest posiadanie przez szkołę odpowiednich warunków organizacyjnych, a także wcześniejsze objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Jeśli zaś dziecko nie uczęszczało do przedszkola konieczna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko sześcioletnie. Znowelizowana ustawa o systemie oświaty od l września 2009 r. daje również dzieciom pięcioletnim prawo do rocznego przygotowania przedszkolnego, natomiast od l września 2011 r. wprowadza obowiązek rocznego przygotowania dla dzieci pięcioletnich. Zmiany te mają na celu zapewnienie lepszego dostępu dzieci do wczesnej edukacji, upowszechnienie wychowania przedszkolnego, co będzie sprzyjać wyrównywaniu szans edukacyjnych i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego każdego dziecka. Środkiem do realizacji wymienionych celów jest rozszerzenie oferty placówek przedszkolnych m.in. poprzez tworzenie tzw. innych form wychowania przedszkolnego (punktów przedszkolnych i zespołów wychowania przedszkolnego), które - podobnie jak przedszkola i oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych - od l września 2009 r. mają obowiązek realizowania pełnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Urzeczywistnieniu wspomnianych celów mają również służyć nowe programy obowiązujące od l mięśnia 2009 r. zarówno w przedszkolu, jak i szkole podstawowej, które są tępiej dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16234, 15895 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka przedstawionego zbioru tekstów koncentruje się wokół zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją ludzi we współczesnej rzeczywistości. Aktywność jest bowiem podstawową właściwością i sposobem istnienia człowieka w każdym okresie jego życia. Jest ona naturalnym stanem i niezwykle istotną cechą każdej jednostki, dzięki której może ona tworzyć i rozwijać swoją ludzką osobowość, a także przekształcać otaczającą rzeczywistość. Jest jednocześnie czynnikiem rozwoju i jego objawem.[...][...]Opracowania zamieszczone w tej książce są poświęcone zasygnalizowanym we wstępie problemom, a więc różnym aspektom ludzkiej aktywności oraz jej uwarunkowaniom. Autorzy ukazują w nich istotę i źródła aktywności, wskazują na konstytutywne cechy różnych form i rodzajów aktywności, zastanawiają się nad jej sensem, znaczeniem i funkcją, wyrażają opinie dotyczące tego, jaka może i jaka powinna być treść ludzkiej aktywności, do jakich skutków może prowadzić, wskazują na czynniki wyzwalające lub hamujące aktywność, przedstawiają też różne formy i rodzaje aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych, pisząc m.in. o aktywności edukacyjnej, zawodowej, społecznej, kulturalnej, umysłowej, fizycznej i ruchowej oraz sposobach ich rozbudzania, wyzwalania, podtrzymywania i rozwijania. Zwracają również uwagę na rolę rodziny, szkoły, środowiska lokalnego, mediów i innych instytucji społecznych oraz osób w aktywizacji i stymulowaniu aktywności ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej: dzieci i uczącej się młodzieży, dorosłych pracujących zawodowo i bezrobotnych, beneficjentów pomocy społecznej, jednostek pozostających w konflikcie z prawem, osób przewlekle chorych, kalekich i niepełnosprawnych.W tle podjętych przez autorów rozważań na temat aktywności i aktywizacji w aktualnej rzeczywistości znajdują się zawsze warunki życia, przemiany cywilizacyjne i społeczno-ekonomiczne dokonujące się na świecie i w naszym kraju.
Wstęp s.9 * CZĘŚĆ I * UWARUNKOWANIA, OBSZARY I FORMY AKTYWNOŚCI I AKTYWIZACJI * Andrzej Olubiński * Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma) s.15 * Małgorzata Łączyk * Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki s.23 * Marian Filipiak * Carpe diem – „dziś” jako obszar aktywności s.37 * Witold Nawrocki * Literatura jako projekcja „straconych złudzeń” transformacyjnych s.45 * Julian Auleytner * Prekursorzy w nauce o polityce społecznej s.53 * Maria Chodkowska * Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II s.61 * Janusz Plisiecki * Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości s.71 * Tadeusz Maszczak * Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym – inspiracje i dylematy s.81 * Elżbieta Adamczuk * Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju s.91 * Ewa Sarzyńska * Aktywność zawodowa młodzieży s.99 * Grażyna Kwiatkowska * Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej – doniesienie z badań s.111 * Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek * Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób * bezrobotnych s.121 * Marta Komorska * Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej s.133 * Lucyna Adamowska * Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej s.143 * Danuta Niczyporuk * Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej prasy. Na przykładzie „Kuriera Lubelskiego” * s.151 * Jan Czerniakiewicz, Monika Ługowska * Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989 r. s.161 * CZĘŚĆ II * AKTYWNOŚĆ I AKTYWIZACJA W RESOCJALIZACJI I REHABILITACJI * Zdzisław Bartkowicz * Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej s.169 * Andrzej Pielecki, Zdzisław Kazanowski * Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie s.175 * Andrzej Chudnicki * Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD s.183 * Krzysztof Stachyra * Muzykoterapia w resocjalizacji s.193 * Andrzej Węgliński * Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych s.201 * Piotr Paweł Barczyk * Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka * aktywizacji form profilaktyki społecznej s.213 * Lucyna Fidor * Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych s.227 * Angelika Barczyk * Sytuacja psychologiczno-prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki s.243 * Janusz Kirenko * Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej s.263 * Zofia Palak * Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji s.271 * Jolanta Ostasz * Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej s.281 * Renata Zubrzycka * Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową s.291 * Alicja Olszak * Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności s.299 * Iwona Jędrzejczyk * Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych s.305
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2370, 16237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Oddając do rąk Czytelników niniejszą monografię mam nadzieję, że wzbudzi ona zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka"4 jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
Rozdział I * DOMY DZIECKA W POLSCE - REALIZACJA KONCEPCJI OPIEKI INSTYTUCJONALNEJ NAD DZIECKIEM OSIEROCONYM * 1. Historia zakładów opieki nad sierotami do wybuchu drugiej wojny światowej * 1.1. Dobroczynna działalność opiekuńcza Kościoła i różnych zgromadzeń zakonnych * 1.2. Filantropijna działalność opiekuńczo-wychowawcza towarzystw i organizacji społecznych * 1.3. Charytatywne inicjatywy opiekuńczo-wychowawcze osób prywatnych * 1.4. Działalność opiekuńcza państwa * 2. Państwowe domy dziecka w Polsce Ludowej * 3. Domy dziecka w procesie zmian systemowych w latach 1989-2008 . * Rozdział II * WYCHOWAWCA W DOMU DZIECKA * 1. Tradycje kształcenia wychowawców placówek opiekuńczych w świetle myśli i praktyki pedagogów okresu międzywojennego * 2. Wychowawca państwowego domu dziecka w Polsce Ludowej * 3. Wychowawca w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu socjaiizacyjnego * Rozdział III * ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE * Rozdział IV * TAKI BYŁ MÓJ DOM RODZINNY-WYCHOWANKOWIE DOMU DZIECKA O SOBIE * 1. Dzieci osierocone na skutek śmierci jednego z rodziców * Dzieciństwo Daniela i Mileny * Dzieciństwo Justyny i Piotrka * Dzieciństwo Agaty i Sylwii * Dzieciństwo Doroty * 2. Dzieci osierocone na skutek rozwodu lub porzucenia rodziny * Dzieciństwo Kasi * Dzieciństwo Ali i Krysi * 3. Dzieci osierocone na skutek zmian kolejnych partnerów życiowych matki * Dzieciństwo Eli * 4. Dzieci osierocone na skutek alkoholizmu obojga rodziców i niewydolności wychowawczej * Dzieciństwo Zofii * Dzieciństwo Edyty * Dzieciństwo Basi * Dzieciństwo Roksany * 5. Dzieci osierocone na skutek nadmiernych wymagań matki i "wyrzucenia" dziecka z jego domu rodzinnego * Dzieciństwo Ali * Dzieciństwo Iwony * 6. Dzieciństwo Kamili * Rozdział V * SPECYFIKA DZIAŁALNOŚCI OPIEKUŁCZO-WYCHOWAWCZEJ DOMU DZIECKA NR 1 W GLIWICACH * 1. Krótki rys historyczny działalności Domu Dziecka w latach 1951-1979 * 2. Dom Dziecka w latach 1980-1998 * 3. Dom dziecka w latach 1999-2008 * Rozdział VI * WYCHOWANKOWIE DOMU DZIECKA * 1. Percepcja społeczna wychowanków domu dziecka * 2. Aspiracje życiowe wychowanków domu dziecka * 3. Wychowanek jako podmiot pracy wychowawczej w placówce socjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2618, 2619 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48438 (1 egz.)
Kaucja: 18,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4696, 4373 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 329 (1 egz.)
Kaucja: 46,11 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52538 (1 egz.)
Kaucja: 46,11 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf. nauk., 2010 maja 2010 r., Kazimierz Dolny.
I. Z dziejów Towarzystwa Wiedzy Powszechnej * ? Adam Massalski: Popularyzacja wiedzy na ziemiach polskich w końcu XIX w. i w pierwszej połowie XX w. Protoplaści Towarzystwa Wiedzy Powszechnej s.17 * ? Franciszek Antoni Marek: Miejsce Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w dziejach oświaty polskiej s.30 * ? Witold Wincenciak: Partycypacyjna i służebna rola Towarzystwa Wiedzy Powszechnej na rzecz mentalnych przemian społecznych mijającego sześćdziesięciolecia s.50 * ? Jerzy Kijowski: Wybrane zagadnienia z historii * ? Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Ostrołęce s.59 * ? Czesław Kozak: Determinanty funkcjonowania Towarzystwa Wiedzy Powszechnej s.75 * ? Edward Balawejder: Zmienność (stałość) misji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w 60-letniej historii Organizacji s.102 * II. Filozoficzne przesłanki współczesnej misji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej * ? Jan Saran: Współczesne problemy życia społecznego inspiracją dla działalności Towarzystwa Wiedzy Powszechnej s.111 * ? Kazimierz Wenta: Edukacyjna misja Towarzystwa Wiedzy Powszechnej a tendencje przemian współczesnego społeczeństwa s.123 * ? Mieczysław Malewski: Idea całożyciowego uczenia się jako przesłanka rozwoju edukacji dorosłych s.148 * ? Czesław Plewka: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej jako instytucja kreująca społeczeństwo wiedzy s.157 * ? Małgorzata Sitarczyk: Rynek pracy a edukacja. Perspektywy i wyzwania dla Towarzystwa Wiedzy Powszechnej s.168 * III. Potencjalne obszary realizacji misji edukacyjnej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej * ? Julian Auleytner: Edukacja o proeuropejskiej orientacji s.177 * ? Anna Strzelecka-Ristow: Współczesne i perspektywiczne funkcje niepublicznego systemu edukacji w XXI w. s.191 * ? Piotr Rozmysłowicz: Edukacja globalna w Polsce s.205 * ? Ryszard Kucha: Rola Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w edukacji obywatelskiej polskiego społeczeństwa s.211
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15900 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej